Sørg for, at du ikke drukner i mængden – Brug de Sociale Medier

Ingen Facebook-opdatering i denne uge? Nå pyt, det kan gøres bedre i denne uge. Måske bare en Facebook-post af det nye indlæg, der er kommet på vores hjemmeside i dag? Sådan, ud med det, så kan der godt gå et par dage, før der behøver at blive postet noget nyt. Eller kan der? Er det nødvendigt at være “social” på de sociale medier hver dag?

Facebook har over 3 millioner brugere i DK. Det giver en god grund til netop at profilere sig dér. Men det betyder også, at konkurrencen er enorm. Hvis du ikke skal drukne i mængden af børnebilleder, kattevideoer og opslagene fra dine konkurrenter, er du nødt til at gøre en aktiv indsats og ikke mindst en kontinuerlig indsats. Du behøver ikke vente med at skrive, til du har den helt store nyhed. For mens du sidder og venter, begynder dine følgere at glemme dig. Sørg for, at gøre dig synlig i deres hverdag, dog uden at blive typen, der poster om hvert et besøg i fitness eller hvad du har fået til frokost.

Der handler lige så meget om, at de får et forhold til dig. Lærer dig og din virksomhed at kende. Vis dem mennesket bag det hele, så de føler, de lærer hvem du er. Du skal ikke kun tænke over hvordan du bygger hver post op – du skal også sørge for at poste. Jo mere du skriver til dine følgere, jo større en relation bygges der. Derved øger du loyaliteten mellem jer. – Men når det så er sagt, er det naturligvis altid kvalitet frem for kvantitet. Vi er bare af den overbevisning, at vi tror, at de fleste kan vise, fortælle og dele lidt mere end de allerede gør.

Derfor er det vigtigt, at opbygge relationer – folk kan føle samme tilknytning til dig og din virksomhed, som de gør til mennesker de kender – specielt gennem de sociale medier. Så er spørgsmålet bare – vil du helst være hende veninden, som opdaterer hver dag, så alle kan føle at de er en del af dit liv? Eller vil du hellere være hende veninden, som man langsomt mister kontakten med? Hende som man kun har kontakt med, når man tilfældigt møder hende på gaden, og ellers ikke hører mere til…

Sørg for at holde kontakten ved lige. Plej den ugentligt – gerne dagligt eller flere gange dagligt, hvis du kan. Det behøver ikke altid være det nyeste du poster, påmindelser og gentagelser er ikke et no-go, det øger bare chancen for, at budskabet rent faktisk når igennem. Du kan med fordel planlægge dine opdateringer flere dage og uger frem i tiden. Det er dog en helt anden historie, som vi kan dele med dig en anden gang.

Del, skab relationer, skab tillid, skab dialog – og gentag!

P.s. vi hjælper dig gerne i gang! Se mere her >>>

 

 

0