Nyhedsbrevet – Den direkte vej til dine kunder!
Hvis du vil være 100% sikker på at markedsføre direkte til din kundegruppe, så er der ikke noget mere effektivt end et nyhedsbrev.
Du kan være heldig, at du deler dit opslag på de sociale medier på det tidspunkt, hvor din næste kunde er online. Men du kan også være uheldig, og så kan dit opslag, billede, video mm. være nok så godt. Er der ingen der ser det, så har dit arbejde desværre været skønne spildte kræfter.
Derimod hvis du først har ”fanget” folk ind på din nyhedsbrevsliste, så vil du altid kunne skrive til dem på alle tidspunkter i døgnet. Du har en “hotline” direkte ind i deres indbakke. Din mail vil derefter blot vente på at blive åbnet og læst, når din kunde har tid og lyst til at vide mere om dit kulturprojekt eller din kulturinstitution.
Det tager dog tid at opbygge sin nyhedsbrevsliste med tilhørende relevant målgruppe, så start i god tid. På den måde vil du få en stor liste, der er klar til at modtage nyt fra dig, når du ønsker at markedsføre og sælge dit næste kulturprojekt.
Du kan starte med at bygge din nyhedsbrevsliste op ved at have en tilmeldingsboks på din hjemmeside og på dine sociale medier. Det er vigtigt, at boksen er helt fremme på forsiden og meget synlig. Brug også et emailsystem, da det er altafgørende for at opnå teknisk-succes med nyhedsbrevene.
- Studér dit publikum grundigt inden du overhovedet overvejer at sende noget nyhedsbrev. Kend din målgruppe!
- Tilbyd meget gerne en eller anden form for værdi til gengæld for at folk skriver sig op på dit nyhedsbrev. Du opbygger tillid ved at tilbyde værdifuldt indhold, og du tænder dit publikums dyrebare opmærksomhed i langsigtede relationer, der betyder besøg igen og igen.
- Specialisér dit indhold. Hellere dyb samhørighed med en mindre gruppe publikummer end overfladiske relationer med en “catch-all”-strategi.
- Til sidst skal du huske: Skriv altid emails med indhold der er kortfattet og let at fordøje
God fornøjelse
P.s. Hvis du ønsker at læse mere om nyhedsbrevet og hvad det kan gøre for din kulturinstitution eller kulturprojekt så læs blogindlægget her >>>
P.p.s. Hvis du har brug for hjælp til at komme i gang, opfordrer vi dig til at tage et kig på vores side for online synlighed. Her finder du en masse inspiration, ikke kun til nyhedsbrevet med til din online markedsføringsstrategi generelt.