markedsforingMarkedsføring kan ofte blive nedprioriteret til fordel for andre opgaver, men netop markedsføring er i virkeligheden en afgørende faktor for, at din institution kan vise sin relevans og dit kulturprojekt opnår succes med synlighed.

Når vi arbejder med markedsføring hos Innovativ Kulturledelse er det med overskriften: Vær dit eget talerør. Markedsføring handler nemlig i høj grad om, at kunne fastlægge sig et budskab, få det ud til de rette følgere/brugere/publikummer/kunder og helst skabe en mér værdi. Talerøret selv er dog også essentielt, og derfor er det også vigtigt at vurdere hvilken type markedsføring, der passer til hvilke medier. Hvordan taler din målgruppe med hinanden, og hvordan kan du bidrage til den samtale i din markedsføring?

Der er mange elementer man kan arbejde med indenfor markedsføring. Hos Innovativ Kulturledelse kan vi bl.a. hjælpe dig med

  • Social Media Strategi
  • Nyhedsbreve
  • Hjemmeside og blogging
  • Film

 —————————————————————————————————————

Social Media Strategi

De sociale medier har igennem de seneste år vundet massivt indpas, og over 3 millioner danske privatpersoner er nu bl.a. på Facebook. Ved kontinuerligt arbejde med de sociale medier får du mulighed for at lade dine kunder eller dit publikum komme helt tæt på din virksomhed, samtidig med du kan komme helt tæt på din målgruppe. Mellemmanden er forsvundet, og det åbner op for særligt effektive løsninger.

Vi kan hjælpe dig med at planlægge din strategi for brugen af de sociale medier, ved at give dig indblik i succesfulde metoder for storytelling, evaluering og indholdsbevidst markedsføring helt ned til den visuelle opstilling af din professionelle side.

Vi kan hjælpe dig med:

Planlægning af strategi på de forskellige sociale medier og platforme

Vurdering af hvad der skal formidles, hvor, hvordan og hvornår

Rådgivning i, hvilket indhold du kan benytte dig af i formidlingen

Indføring i online værktøjer, der effektiviserer brugen af sociale medier

Egentlig varetagelse af dine sociale platforme i en opstartsfase

Har du brug for hjælp til at skabe mere interaktion på din Facebook? Vil du gerne have flere følgere på din Twitter, Instagram eller LinkedIn? Måske du gerne vil have en god guide som du trygt kan følge step-by-step ? Book en uforpligtende snak på mail@innovativkulturledelse.dk

 —————————————————————————————————————

Nyhedsbreve

Hvis du som kulturinstitution ikke allerede sender et nyhedsbrev til dine brugere, er det på tide at komme i gang! Et nyhedsbrev giver dig nemlig mulighed for at kommunikere med dine følgere én til én. Med nyhedsbreve kan du samtidig skabe en eksklusiv klub, med specielle tilbud kun for følgere, og samtidig på en uformel og imødekommende facon, formidle din institution og dine projekter.

Vi kan ifbm. nyhedsbreve både hjælpe ift. rådgivning og egentlig udførsel i en opstartsfase.

Rådgivning: Et nyhedsbrev er brugbart både når det gælder salg af f.eks. et projekt, forestilling, fernisering, koncert, arrangement mm. samt når du blot ønsker at fastholde følgere og øge interessen for din kulturinstitution. Vi tager derfor højde for begge tilgange, der hver kræver en bestemt struktur. Ved at rådgive inden for netop strategi og struktur kan vi derfor give dig en række redskaber til at finde indhold, internt som eksternt, der er interessant for dine følgere og er tilpasset målet med dit nyhedsbrev. Vi hjælper dig med at gøre nyhedsbrevet som helhed interessant og få din formidling væk fra egentlig salgsretorik og ind i historiefortælling ved at arbejde intensivt med nyhedsbrevets fortællerstruktur.

Udførsel: Vi hjælper med den praktiske og kreative opsætning, renskrivning og det visuelle udseende, og kan også sende nyhedsbrevet ud til dine følgere. Vi hjælper dig altså hele vejen fra tilmelding til udsendelse i opstartsfasen.

Interesseret i hjælp til dit nyhedsbrev eller én-til-én formidling? Book en uforpligtende snak med os på mail@innovativkulturledelse.dk

 —————————————————————————————————————

Hjemmeside og blogging 

Dit projekt eller institution har højst sandsynligt allerede en hjemmeside, der fungerer som jeres virtuelle platform for kontakt og reklame. Men hvordan gør du din hjemmeside til en del af dit sociale netværk med dine brugere? Hvordan undgår du, at din hjemmeside bliver statisk og i stedet får skabt brugbart indhold til dialog og interaktion?

Vi kan hjælpe dig med at bruge en virksomhedsblog som et aktivt værktøj i din markedsføring. Nøgleordet er content marketing, da det i høj grad handler om at skabe interessant indhold, som du kan dele med dine følgere.

Vi kan hjælpe dig med:

Sparring på indhold og strategi for brugen af det

Opsætning og opbygningen af bloggen

Placering af indhold på hjemmesiden for brugervenlighed

  —————————————————————————————————————

FILM

Filmmediet kan være et gyldent værktøj til kontakt med dit publikum, da det sætter ansigt på formidleren på en ganske anden måde end eksempelvis det skriftelige medie. Med videooptagelser kan du vise livet i din institution eller på en æstetisk måde engagere dine modtagere ved at formidle personligt og direkte – i en slags face-to-face.

Hvis du overvejer at benytte filmmediet i din institution eller i dit projekt, kan vi hjælpe dig fra start til slut:

Få hjælp til bl.a.:

Fastlæggelse af strukturen og konceptet for dine film

Udformning af manuskript og drejebog

Produktion og redigering af vores associeret samarbejdspartnere

Hvordan du kan bruge filmen aktivt i din markedsføring, når den er færdig

Har du brug for hjælp til at få den gode filmidé frem eller til at holde kameraet og indstille lyset? Book en uforpligtende snak på mail@innovativkulturledelse.dk

 

0