Involver Publikum – Sådan opnår du større synlighed med dit kulturprojekt

Skærmbillede 2015-03-27 kl. 15.11.08

”Hvorfor vil folk ikke ind og se mit kulturprojekt? Vi har brugt så meget tid, energi og penge på det. Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal gøre.”

Har du prøvet, at dit kulturprojekt ikke solgte helt, som du havde håbet? Har du stået tilbage frustreret, da du vidste, at det ikke var kvaliteten, den var gal med? Men hvad kunne det så være?!

 

En af grundene kunne være, at du ikke fik fortalt historien om projektet godt nok og tidligt nok i processen. Du skabte simpelthen ikke nok synlighed omkring dit projekt. Dit projekt kan nemlig være nok så nytænkende og banebrydende, men hvis ikke du skaber synlighed omkring det, får du ikke noget publikum.

Hvorfor er synlighed vigtig? Fordi publikums modtagelse af dit projekt hænger sammen med din evne til bl.a. at formidle, hvad tankerne bag dit projekt er og hvordan dine modtagere kan relatere sig til det. Synlighed er vigtigt, da du klæder dit fremtidige publikum på og skaber begejstring for dit projekt.

Synlighed kan du skabe på mange måder. En af de mest effektive måder, som vi anbefaler, er storytelling, som du kan læse mere om på forskellige blogindlæg på vores hjemmeside. For at skabe synlighed skal du altså fortælle om projektet fra start. Allerede fra projektets udviklingsfase skal du huske at involvere dit publikum, følgere og brugere.

 

Synlighed – Action Step!

I den lille inspirationsvideo herunder får du serveret Actions Steps til, hvordan du kan komme i gang med at skabe større synlighed omkring dit kulturprojekt.

 

Vi vil også meget gerne høre lidt fra dig

Hvilke erfaringer har du med at skabe synlighed omkring dit kulturprojekt eller kulturinstitution? Hvornår begynder du typisk at formidle om nye projekter? Hvilke redskaber bruger du til skabe synlighed? Hvilke har du bedst erfaring med? Hvilke kan du fraråde?

Del dine tanker, oplevelser og historier herunder. Det ville være fantastisk at være i dialog med dig!


OG til sidst….

Hvis filmen her er til inspiration for dig og dit arbejde, er du meget velkommen til at dele den med andre i dit netværk. HUSK – SHARING IS CARING!

 

PS. I øvrigt afholder vi meget snart workshop sammen med Thomas Bigum netop i online synlighed. Du får bl.a. en metode til at skabe en fuldbyrdet strategi for tilstedeværelsen på sociale medier, lærer en masse om brugen af content marketing og kommer til at arbejde med egne cases bl.a. med metoder som storytelling mv.

Læs mere om workshoppen her>>

 (Info til den hurtige: Du sparer 1.000,- kr ved tilmelding inden d. 1/11 – bestil din plads her>>)

 

Inspireret? - Få flere tips til din kulturledelse her!