Fundraisingworkshop-for kulturprojekter

Fundraisingworkshop for kulturprojekter

Fokus på struktur, ansøgning og planlægning!

I Fundraisingworkshoppen arbejder vi med din skræddersyede fundraisingsplan.
Med hjælp af konkrete redskaber vil du blive klædt godt på til at skrive en skarp ansøgning, finde de fonde som er relevante for dig, samt strukturere dine udsendelser, så det bliver nemt at overskue hele året rundt.

Fundraisingarbejde er for dig:

  • Der ønsker at finde midler til kulturprojekter og kulturinstitutioner.
  • Som arbejder som; projektkoordinator, projektleder, producer, producent, kulturmedarbejder, festivalleder, kulturleder, teaterleder, koncertansvarlig, musiker, sanger, skuespiller, præst, kulturhusleder, performer, administrator, kunstner musikhusleder, danser, kulturformidler, museumsdirektør, instruktør, produktionsleder, eller har andre lign. kulturelle og kreative titler
  • Der ønsker at gå professionelt til arbejdet med at matche fonde til projekter
  • Som ønsker at finde flere og måske også nye finansieringsmuligheder
  • Som ønsker at realisere projekter, produktioner, arrangementer, events, formidling, platforme mm.
  • Som ønsker at finde og søge midler året rundt

Indhold:

Fundraisingworkshoppen er en 2-dags workshop, inklusiv en lukket online gruppe til efterfølgende sparring og dialog.

Fundraisingworkshoppen forløber over to dage, fordi vi ønsker at være med til at sikre, at du kan opnå en større forankring i din læringsproces og derved også en mulighed for at skabe en ønsket forandring i dine projekter og institution.

Vi anbefaler dig bl.a. derfor også at medbringe en kollega, så I efterfølgende kan hjælpe hinanden med fortsat at få de nye værktøjer og metoder forankret godt i jeres projekter og organisation.

Fundraisingworkshoppen er for dig som arbejder med kultur på projekter, institutioner og organisationer, men det er også for dig som har fået en god idé i dit eget kulturelle virker, og nu for alvor ønsker at sætte skub i processen og finde de rette midler til realiseringen.

Workshoppen er for dig som ønsker at professionalisere dit arbejde med fundraising og få en samlet pakke af konkrete redskaber, skarpe skabeloner, opdateret lister og masser af viden og inspiration til egne projekter og produktioner.

På workshopdagene arbejder vi med:

  • Opbygning af god fundraising i 3 processer – 360 grader om arbejdet med fundraising, det er konkret og implementerbart med det samme.
  • Planlægning af fundraisingarbejdet – Struktur og overblik er alfa omega i arbejdet med fundraising. Det skal være sjovt, let og overskueligt.
  • Arbejde med ansøgningen – at beskrive ideer og tanker med hjerteblod og strategi. Ord er ikke bare ord, og spørgsmålet er om du rent faktisk får det frem i din ansøgning som du ønsker?! Vi dykker ned i formidlingen, skærer til og tilpasser, sådan at du får redskaber til at udforme skarpe ansøgninger fremover.
  • Opbygning af fundraisingsliste – Vi leverer 30 siders liste med fonde, navne og adresser og arbejder sammen på at udvikle videre på din unikke liste.
  • Fundraisingskalender – redskabet der er uundværligt for enhver fundraiser.
  • Tidsplan – Redskab til overblik og struktur.
  • Budgetskema – Budgettet fortæller også en historie om hvad man ved om sit projekt/produktion. Du modtager flere forskellige budgetskemaer som du kan bruge til egne projekter/produktioner.
  • Vi kigger på og undersøger: Hvordan du kan bruge din kreativitet til at vinkle dine fondsansøgninger anderledes end andre ansøgere?!
  • Nye tendenser indenfor fundraising –De store fondes nye strategier og de private virksomheders prioriteringer. Hvordan man skal italesætte sit eget projekt og hvad der er de vigtigste elementer.
  • CCR – Corporate Culturel Responsibility

Dagene bliver faciliteret med træning af værktøjer, refleksionsøvelser, sparring mm. Der bliver guidet i den optimale ansøgningsproces, hvor der i arbejdet med dette, også vil være fokus på dine egne konkrete cases/projekter.

nadja,rikke,christian ny

Info:

Når du har reserveret din plads, vil du op til workshoppen modtage spørgeskema, som giver os et indblik i dine projekter og institution samt kortlægger dine ønsker og formål for workshoppen.

Du vil på workshoppen få udleveret materiale med metoder og øvelser, samt skemaer, tidsplan, budgetter, og fundraisingskalender. Noget som dokumenter i mappe og andre som filer til download på egen laptop.

Du får adgang til den lukkede online gruppe til fortsat dialog og sparring efter endt workshop.

PRAKTISK INFO:

Workshoppen afholdes over 2 dage.  SKRIV DIG OP PÅ VENTELISTEN OG DU FÅR DIREKTE BESKED NÅR VI LANCERER NÆSTE WORKSHOP.

Pris: er 5500,- kr. eks. moms pr. pers. Inkl. materialer og forplejning. (- Efter behov er der også mulighed for at betale beløbet i op til 3 rater.)

Hvis du ikke vil vente til vi lancerer næste workshop, kan du i stedet booke 1-1 rådgivning. Se mere HER>>


Inspiration:

►Skriv dig op på ventelisten for næste workshop i 2016!

Tidligere kursister fortæller:

Malene Dybbøl

“Jeg gik fra workshop dagen fuld af gå-på-mod i forhold til en stor opgave. De konkrete værktøjer til skrivebordet var en stor gave at få med hjem (implementering af dem i hverdagen er næste udfordring) underviserne formåede at afmystificere processen omkring fundraising og få sat let-fordøjelige-systemer op for gruppen af deltagere. Workshoppen balancerede i det hele taget såvel store som små spørgsmål fint og oplægget om ansøgningsteknisk var en fantastisk saltvandsindsprøjtning! Jeg gik derfra og glædede mig til processen fremfor at være berøringsangst.

3 ord på dagen er: Tillidsfuld. Informativ. Behagelig!

Jeg anbefaler workshoppen til: Kollegaer og aktører i kultur- og fritidslivet jeg kommer i kontakt med, som har brug for strukturering og afmystificering af ansøgningsproces.”

Malene Dybbøl
Projektleder- SÆT KULTUREN I SPIL

Kultur- og Fritidsafdelingen, KulturMetropolØresund

Marie Toudal

“Jeg fik et overblik over de værktøjer, det forarbejde og den proces, der ligger forud for en fundraising. Jeg er nu i fuld gang med en fundraising på en fantastisk idé med erfaringer fra workshoppen lige ved hånden. Jeg bruger redskaberne fra workshoppen som en skabelon og udgangspunkt for mit projekt. Jeg er blevet klar over hvordan jeg målretter min vision, så den ikke bliver for indforstået og jeg har fået en indsigt i hvor mange led der kan være før projektet lykkes.

3 ord på dagen er: Sparring, overblik, motivation

Jeg anbefaler workshoppen til: Alle der går rundt med en idé i maven og ikke helt ved hvordan de skal få den realiseret”

Marie Toudal Pedersen

Projektleder

Børneuniversitetet på Vesterbro

John – musikhuset

“Det jeg fik med mig hjem, var en hel masse gode tips omkring forberedelsesfasen, inden jeg begynder at søge. Derudover fik sat struktur på ansøgningen.”

“Hvad jeg kan bruge redskaberne til, er bl.a. at komme hurtigere i gang ved at have fået viden om, hvordan jeg bedst sammensætter en god relevant og begrundet ansøgning.”

“Hvis jeg skal beskrive workshoppen med 3 ord, så var den: Meget relevant, struktureret og informativ.”

”Rigtig god frokost!”.

John Hr. Hansen
Musikhuset Posten & Musikhuset Dexter

billed fra lene1

“Det jeg fik med mig hjem fra workshoppen var, et klarere overblik over, hvordan en ansøgning og et budget skal bygges op. Hvilket indhold fondene skal have og hvilke andre tiltag, man kan gøre udover selve ansøgningen ude i det virkelige liv.”
 
“Hvad jeg kan bruge redskaberne til, er bl.a. hvordan jeg skriver indholdet i ansøgningen. At huske, der altid skal være et følgebrev med ansøgningen, at huske at præcisere hvad man søger pengene til hos hver fond. Jeg lærte at matche fond med projekt – hvorfor lige præcis denne fond ville være god ud fra dens kriterier og hvad fonden kan få ud af at donere midler. Det der især var lærerigt, var at forstå, at man generelt skal tilpasse den enkelte ansøgning til den enkelte fond, i meget større grad end hvad jeg troede.”
 
“Hvis jeg skal beskrive workshoppen med 3 ord, så var den: Inspirerende, interessant og lærerig”.
 
 ”Udover god behandling og et dejligt kursus, så var der også god forplejning”.

 

Lene Storgaard

Amfiteatret

Muligvis den mest rentable investering du kan foretage dig, hvis du ønsker at have struktur på fundraisingen og finde midler.

Dine undervisere er:

Rikke Lund Heinsen – er underviser, udvikler og projektleder og har mange års erfaring med at undervise i ansøgningsteknik og skriftlighed, bl.a. fra Statens Scenekunstskole, Rytmisk Musikkonservatorium og som konsulent for kunstnere og teaterledere.

Opmærksomhedspunkter, værktøjer og kæpheste!

Få flere blikke på din egen ansøgningsproces og dit eget ansøgningssprog gennem en række forskellige opmærksomhedspunkter og værktøjer til ansøgningsteknik.
Og få også mulighed for at arbejde med dine egne tekster, del erfaringer fra ansøgningsprocesser og få Rikke Lund Heinsens bud på, hvordan man kan mere effektivt kan forbinde sine kulturelle og kunstneriske processer med ansøgningsprocesser.

Nadja Kalnæser kulturproducent, projektleder og bl.a. uddannet sceneproducent fra Statens Scenekunstskole. Nadja har mere end 13 års professionel erfaring med projektledelse, scenekunst og facilitering. I de seneste 9 år har Nadja produceret forestillinger, koncerter og kampagner, og arbejdet med ledelse, projektstyring, budget-håndtering, digital strategi, markedsføring, fundraising, facilitering og forretningsudvikling.

Kerne områder: – Ekspert i at gøre kultur salgbart. – Producering og projektledelse af kulturelle projekter, processer og arrangementer. – Digitalisering og kommunikation af kulturelle projekter med innovativ tilgang, og særlig fokus på online markedsføring og content marketing. – Fundraising og forretningsudvikling med fokus på kulturprojekter og kulturinstitutioner

Nadja har mange års erfaring med fundraising både hvad angår struktur og planlægning, ansøgningsteknik og facilitering af fundraisingsprocesser.

EKSTRA BONUS  – 1 times oplæg af:

Christian Have –  er indehaver og kreativ direktør i Have Kommunikation. Virksomheden er et af de førende kommunikationsbureauer i Europa inden for kunst, kultur, NGO’er og andre sociale organisationer,oplevelser og de kreative erhverv. Christian Have fungerer i sit erhverv som debattør, forfatter og kulturmeningsdanner.

Christian vil i sit oplæg præsentere, hvad de nye tendenser indenfor fundraising er. De store fondes nye strategier og de private virksomheders prioriteringer. Hvordan man skal italesætte sit eget projekt og hvad der er de vigtigste elementer.
Christian vil ligeledes introducere det nye begreb CCR – Corporate Culturel Responsibility…en udvidelse af CSR begrebet.

Skriv dig op på ventelisten for næste workshop!

 

Skriv dig op på ventelisten her og reserver din plads på næste workshop:

Dit navn (skal udfyldes)

Din e-mail (skal udfyldes)

Antal deltagere og navne + Navn på projektet/institution/virksomhed

0