Fundraisingworkshop

Fundraising for kulturprojekter 2014 – workshop!

Fokus på struktur, ansøgning og planlægning!

Vi arbejder med din skræddersyede fundraisingsplan.
Med hjælp af konkrete redskaber vil du blive klædt godt på, til at skrive en skarp ansøgning, finde de fonde som er relevante for dig, samt strukturere din udsendelse, så det bliver nemt at overskue, hele året rundt.

Programmet for workshoppen er:

9.00-10.30

  • Velkomst – Præsentation
  • Opbygning af god fundraising i 3 processer
  • Planlægning af fundraising overskueliggøres

10.40-12.00

  • Arbejde med ansøgningen – at beskrive ideer og tanker med hjerteblod og strategi

12.00- 12.35 – Pause

12.35 – 14.00

  • Opbygning af fundraisingslister
  • Fundraisingskalender
  • Tidsplan
  • Budgetskema

14.05-15.00

  • Emne: “Brug din kreativitet til at vinkel dine fondsansøgninger anderledes end andre ansøgere”
  • Åbent for ønsker
  • Opsamling

Info:

Praktisk info:

Der er afsat flere datoer til workshoppen og den bliver afviklet både i København og Aarhus. Når du har reserveret din plads, vil du via mail modtage mere information om workshoppen. Vi har produceret nogle mindre spørgeskemaer, fordi det er vigtigt for os at gruppen matcher. Man behøver ikke at have samme faglighed, men det er vigtigt for os, at vi som undervisere kan se at projekterne eller menneskerne bag, kan have gavn af hinanden og gavn af den vidensdeling der vil være på dagen.

Pris: er 2250 kr. inkl. moms pr. pers. – Deltager man to eller flere får man rabat og workshoppen koster 1800 kr. inkl. moms pr. pers

Inspiration:

Tidligere kursister fortæller:

andreas bergmann-0026
Marie og niels sommer 2013
lene potrætfoto

“Tidligere har funding deadlines været svære for os at overskue og planlægge, men med Nadjas funding kalender og funding liste strukturerede vi på få timer alle deadlines efter workshoppen. Under workshoppen motiverede en kreativ opgave os til at tænke ud af boksen i forhold til finansiering. Derigennem oplevede vi funding som en kreativ proces, frem for en kedelig men nødvendig del af arbejdet med kunstneriske projekter. Denne oplevelse vil med sikkerhed få betydning for vores måde at funde på fremover.” 3 ord på dagen er: overskuelighed, struktur og motivation!

Marie Østerskov – Clap Clap

www.clapclap.dk

I december 2012 havde vi et stort udbytte af Nadja Kalnæs julekalender med 24 gode råd til arbejdet med fundraising. Men ville tid og penge investeret i en dag for to mennesker osse være en god investering for et lille fattigrøvsteater som vores? Ja, det var det!

Oveni vores egen basis i julekalenderen fik vi en grundig, veltilrettelagt indføring i fondsverdenens jungle, plus et kørekort til at færdes i junglen. Dagen var stramt disponeret med basis i Nadja Kalnæs´ egne erfaringer. Hvilket jo er den allerbedste basis i en undervisningssituation.

Dertil en givende og lyttende atmosfære med plads til deltagernes individuelle behov og meget forskellige erfaringer. Allerede samme aften anbefalede vi Nadja Kalnæs til nye kunder.

Niels Vandrefalk og Marie Olesen – Holbergteatret i Sorø

www.holbergteatret.dk

Jeg deltog i Nadja Kalnæs fundraising kursus d. 8. januar 2014 og har efterfølgende haft meget stor gavn af forløbet. Nadja er en kompetent og dygtig formidler der giver konkrete og brugbare værktøjer der overskueliggør og afmystificerer arbejdet med fundraising. Jeg kan kun anbefale Nadjas fundraising kursus.

Lene Struck-Madsen, kommunikations- og udviklingsmedarbejder BaggårdTeatret, Svendborg Egnsteater.

www.baggaardteatret.dk

Ansøg om plads her:

Lige nu er der ikke flere åbne kurser. Skriv til mail@innovativkulturledelse.dk for at skrive dig op til den næste åbne fundraisingworkshop i København og Aarhus.

Dine undervisere er:

Rikke Lund Heinsen har mange års erfaring med undervisning på Statens Scenekunstskole og de øvrige kunstskoler på Holmen.Rikke underviser bl.a. i ledelse og kommunikation. Hun har også en fortid i Kulturministeriet, hvor hun arbejdet med at fordele midler til projekter. Rikke har 18 års erfaring i kunst- og kulturbranchen, primært scenekunstbranchen og har været producent, PR-chef, administrator og siden 2009 tilknyttet Statens Scenekunstskole som bl.a. uddannelsesproducent, projektleder, underviser og coach.

 

Nadja Kalnæs – ekspert i at gøre kultur salgbart!  Nadja er kulturproducent, projektleder og bl.a. uddannet sceneproducent fra Statens Scenekunstskole.
Har fungeret som producent og projektleder for kulturprojekter i alle størrelser, og har bl.a. været digital kampagneleder for tidligere kulturminister Uffe Elbæk, indtaget rollen som projektleder i forskellige samarbejder med Christian Have og arbejdet som producent på det 5-årige teater-publikums-udviklings-projekt Theatron med Odense Teater og Lars Seeberg i spidsen. Arbejder primært som freelancer – både som konsulent på kulturprojekter og som rådgiver for ledere og ansatte involveret i kulturprojekter. Har skrevet e-bogen: Spar på projektbudgettet og skab mere kultur for pengene med 6 enkle redskaber! – Sådan gør du dit kulturprojekt billigere og bedre!

Muligvis den mest rentable investering du kan foretage dig, hvis du ønsker at have struktur på fundraisingen og finde midler fremadrettet.

0