Fundraisingforløbforøvedefundraisere

Fundraisingforløb – for øvede fundraisere!

Et forløb for øvede fundraisere, der ønsker at holdes til ilden året rundt. Vi sætter fokus på udfordringer og succeser med egen fundraising, men giver også indblik i andre finansieringsmuligheder, metoder og sparring i gruppen.
Det er et forløb for dig som ønsker støtte, inspiration og fagligt netværk i hele sæsonen 2015/2016.

Hvis du har været i gang med fundraising i årrække eller, efter endt workshop, har sat de første “skibe i vandet”, men har svært ved at holde ved, så er dette forløb det helt rette for dig. Det er et forløb for dig som arbejder med kultur og fundraising. Enten har du deltaget i tidligere workshops hos Innovativ Kulturledelse, eller også har du erfaring og kompetencer med dig, fra andre relevante sammenhæng og processer.

Fundraisingforløbet er for øvede fordi når du først er kommet godt i gang og fundraiser året rundt, så kan der være behov for sparring og netværk til at dele udfordringer og succeser med.

Det er også et forløb for øvede fordi vi også vil dyrke andre finansierings muligheder som ligger uden for fundraisingen. Dvs. det er et forløb for dig som er parat til at tage muligheder for finansiering videre til det næste niveau.

Fundraisingforløbet er for dig:

  • Som ønsker sparring, inspiration og netværk i hele sæsonen 2015/2016
  • Som ønsker ligesindede at sparre med
  • Som ønsker at udvikle egne fundraising -kompetencer og -erfaringer
  • Som ønsker at kigge mere 360° på finansieringsmuligheder

Forløbet foregår på den måde at vi mødes én gang om måneden i tre timer. Nadja vil facilitere timerne og det vil blive en god blanding af egne behov og ønsker, sparring og et nyt oplæg hver gang med metoder, redskaber og tilgange til fundraising og andre relevante finansieringsmuligheder .

Der vil være sparring med de andre deltagere på forløbet og konkrete øvelser, der perspektiverer de problemstillinger og udfordringer I hver især står overfor. Der vil også være mulighed for at sparre videre i en lukket online gruppe.

Hele forløbet er:

  • Et livemøde én gang om måneden fra kl. 14-17
  • En online lukket på Facebookgruppe med løbende sparring med hinanden og teamet fra Innovativ Kulturledelse
  • Et fagligt oplæg på dagen med “Tidens trend og tendenser inden for fundraising og finansieringsmuligheder”. Det vil hver gang blive optaget på lyd mp3, så du har mulighed for at høre det igen og igen (Og hvis du skulle være forhindret i at deltage en enkel gang, så vil du modtage indholdet alligevel)
  • Mulighed for netværk og sparring med ligesindede

 

Programmet er hver gang:

  • Siden sidst bordet rundt – Udfordringer og succeser med fundraising, samt egne behov for fokusområde.
  • Sparring to og to på hinandens ansøgninger eller budgetter – sammensat i gruppe som ikke er fra samme hus/institution
  • Tidens trend og tendenserOplæg fra Nadja om forskellige vinkel på fundraising eller generel forretningsudvikling. Vi dykker ned i ét emne og fokus på ét nyt område for hver gang. Emner kan bl.a. være: Nyt på fundraising, crowdfunding, sponsorer, forretningsudvikling, målgruppe, netværk og meget andet.
  • Øvelse og individuel sparring – Opsamling på udfordringer med egen fundraising
  • Tak for i dag

Inspiration:

shutterstock_296526161
shutterstock_298627862

Praktisk info:

Forløbet finder sted i København (adresse følger).

Der vil blive serveret frugt, kage, kaffe og te ved møderne.

Pris pr. måned er 550 kr eks. moms – man kan betale alle 10 mdr. på én gang eller i rater pr. måned. Forløbet er bindende for alle 10 måneder.

Datoer for forløbet er:

  • Torsdag d. 17/9 kl. 14-17
  • Torsdag d. 8/10 kl. 14-17
  • Torsdag d. 12/11 kl. 14-17
  • Torsdag d. 10/12 kl. 14-17
  • Torsdag d. 14/1 kl. 14-17
  • Torsdag d. 11/2 kl. 14-17
  • Torsdag d. 10/3 kl. 14-17
  • Torsdag d. 14/4 kl. 14-17
  • Torsdag d. 12/5 kl. 14-17
  • Torsdag d. 9/6 kl. 14-17

Forløbet her er KUN for dig som kan kalde dig selv for øvet fundraiser eller for dig som i hvert fald har en del erfaring med arbejdet med fundraising. Måske har du deltaget på en af vores tidligere workshops eller måske har du været på workshops hos andre udbydere eller også er du selfmade men har fundraiset på flere projekter og institutioner.

Forløbet er for dig som vil tage fundraisingen til det næste niveau, og derfor er det også vigtigt at du skriver lidt om dig selv i ansøgningen på forløbet i den gule boks herunder.

Hvis du er ny til arbejdet med fundraising og tænker “ØV- jeg vil rigtig gerne med på det forløb”. Så kan du f.eks. starte med workshoppen her>> og så deltage på forløbet her næste gang det bliver lanceret.

Donors don’t give to institutions. They invest in ideas and people in whom they believe.
-G.T. Smith

Din facilitator er:

Nadja Kalnæskulturproducent, projektleder og bl.a. uddannet sceneproducent fra Statens Scenekunstskole.

Nadja har mere end 13 års professionel erfaring med projektledelse, scenekunst og facilitering. I de seneste 9 år har Nadja produceret forestillinger, koncerter og kampagner, og arbejdet med ledelse, projektstyring, budget-håndtering, digital strategi, markedsføring, fundraising, facilitering og forretningsudvikling.

Kerne områder:

  • Ekspert i at gøre kultur salgbart.
  • Producering og projektledelse af kulturelle projekter, processer og arrangementer.
  • Digitalisering og kommunikation af kulturelle projekter med innovativ tilgang, og særlig fokus på online markedsføring og content marketing.
  • Fundraising og forretningsudvikling med fokus på kulturprojekter og kulturinstitutioner
Nadja har mange års erfaring med fundraising, både hvad angår struktur og planlægning, ansøgningsteknik og facilitering af fundraisingsprocesser.


For det samme beløb som to poser mad fra Netto, et café besøg eller en enkel koncert, kan du HVER MÅNED blive opgraderet på dine egne fundraisingsprocesser og finansieringsmuligheder i HELE sæsonen 2015/2016

Ansøg om plads på fundriasingforløbet her:

    Dit navn (skal udfyldes)

    Din e-mail (skal udfyldes)

    Skriv lidt om hvad du ved om fundraising og hvordan du arbejder med det

    0