Lær at planlægge og strukturere dit projekt, og opnå samtidig synlighed via markedsføringsstrategi på et minimum- budget!
– Et læringsforløb i projektledelse og markedsføring til kreative- og kulturelle- projekter
Hej Projektleder
Udfordringen:
Som projektleder står du ofte overfor utallige udfordringer og opgaver undervejs i dit projekt: Lige fra et projektets spæde begyndelse, gennem dets realisering og til afslutning og evaluering. Det kan være svært at fastholde den røde tråd i projektet og samtidig sørge for, at projektet kommer frem i lyset, bliver set, hørt, og skaber interesse, så det ikke drukner i alt det andet som vi skal følge med i både online og offline.
Løsningen:
I dag bevæger vi os på så mange platforme og i forskellige niveauer, at det ikke er nok med den klassiske opslagstavle, flyer poster eller lign. Vil du optimere, må du dykke ned i værktøjskassen og finde de mest effektive redskaber frem. Det handler om at følge med, effektivisere og finde den røde tråd. Og så handler det om at finde de helt rette redskaber som giver dig overblik og struktur og samtidig skaber løbende interesse for dine følgere og publikummer.
Ved workshoppen arbejder vi med to hovedpunkter:
. . . det hele med udgangspunkt i dit eget projekt
Hvorfor, og til hvem?
Fokus på optimering af både projektledelse og markedsføring er stadigt stigende. Mange virksomheder tager det til sig, og sørger for at efteruddanne deres medarbejdere i de nye, relevante tiltag der sker inde for begge områder.
Tiltag, der er mere end relevante for kulturledelse!
I kulturinstitutioner og andre kulturprojekter, tror vi, at der mange steder ligger et potentiale, der enten ikke har opnået den optimale struktur eller tilstrækkelig omtale. Når potentialet nu er der, hvorfor så ikke udnytte det?
På kurset gennemgår vi:
Dit projekt: Hvad er dine udfordringer? Hvad vil du bare gerne optimere?
Vi vil i fællesskab implementere de forskellige redskaber og værktøjer til dit projekt, så vi kan få udnyttet potentialet i det til fulde!
Vi vil i fælleskab implementere de forskellige redskaber og værktøjer til dit projekt, så vi kan få udnyttet potentialet i det til fulde!
Redskaberne på læringsforløbet er bl.a.
Project Canvas
Project Canvas: et projektkortlægnings redskab, lavet til projektledelse!
Alle de processer man skal igennem, A til Z – Kortlægningen af projektet forenkler arbejdsgangen og inkluderer dig, dine medarbejdere, tidsplaner, de store beslutninger og videre udvikling.
Du får mulighed for nemt, at skabe en rød tråd, samlet på én visuel kortlægning af alle elementer i projektet!
Content Marketing
Content marketing handler om, at skabe et forhold mellem din publikum og din kulturinstitution, ved at skabe værdi i det indhold du deler med dem. Begynd fra begyndelsen. Lad folk vide, at du står med et fantastisk, interessant projekt! Brug storytelling – fortæl dem hvad der sker bag scenen, bag produktionen og gør det lige fra projektets første spadestik, til sidste klapsalve har lagt sig – og videre endnu hvis du er rigtig kreativ.
I vores eget arbejde har vi oplevet, at content marketing er et essentielt værktøj for især kulturinstitutioner, til at skabe en sund og effektiv formidling.
Det opnår du på forløbet:
-
Udvidet din værktøjskasse
-
Optimeret din projektledelse
-
Lært de mest aktuelle markedsføringsredskaber lige nu
-
Mulighed for at udvikle dit projekt videre samt optimere de konkrete processer
-
Sat en effektiv strategi for dit projekt og dine marketing processer fremover

Programmet for forløbet er:
-
1. Dag i forløbet
Projektledelse og marketing hånd i hånd - Introduktion til Project Canvas - Content Marketing - Projektplanlægning, projektkortlægning og projektledelse fra A-Z - Project Canvas arbejde med dit projekt
-
2. Dag i forløbet
Marketing kortlægning af mulige redskaber - Gennemgang af nyttige content marketing redskaber - Implementering af konkrete content marketing redskaber som passer sammen med dit unikke projekt
-
3. Dag i forløbet
Projektledelse og marketing hånd i hånd - Planlægning af projektet i paralleltløb med marketingstrukturen - Vi planlægger den fremadrettet strategi, og opsamler individuelt
I mellem de tre dage i læringsforløbet vil der være adgang til en lukket digitalt rum, hvor der vil være mulighed for at skrive til Nadja og/eller de andre kursister fra læringsforløbet.
Din underviser er:

Nadja Kalnæs
Kulturproducent med mere end 13 års professionel erfaring med projektledelse, kulturledelse og facilitering. Har de seneste 9 år produceret forestillinger, koncerter og kampagner og arbejdet med ledelse, projektstyring, budget-håndtering, digital strategi, markedsføring, PR/presse, strategi og fundraising.
Kerne områder – Ekspert i at gøre kultur salgbart. – Producering og projektledelse af kulturelle projekter, processer og arrangementer. – Digitalisering og kommunikation af kulturelle projekter med innovativ tilgang, og særlig fokus på online markedsføring og content marketing.
Nadja leder og ejer Innovativ Kulturledelse og har opbygget en virksomhed som arbejder med og i hele kulturbranchen både med scenekunst, musikhuse, spillersteder, teatre, kulturhuse, festivaller, og meget mere.
Innovativ Kulturledelse udfører strukturering og professionalisering af “maskinrummet” I kulturinstitutioner via bl.a. læringsforløb og workshops, forretningsudvikling og proces- og projekt-styring.
Tidligere deltagere fortæller:

Syng havde en enkelt dag i juni glæden af en workshop med Nadja. Dagen handlede om, hvordan vi som forening kan blive bedre til at markedsføre os selv og til at tage styringen og lede vores projekter på en ordentlig og overskuelig måde. Nadja havde sat sig rigtig godt ind i Syng og vores forskellige problematikker i hverdagen og ønsker for fremtiden. Med Nadjas hjælp har vi fået lavet en markedsføringsstrategi, som vi er gået i gang med at realisere. Derudover har vi ud fra Nadjas vejledning valgt en projektleder på hvert enkelt af vores projekter, som gør, at vi alle føler os som en større del af bestyrelsen og tager mere ansvar.
Efter workshoppen har vi haft nogle opfølgende virtuelle møder med Nadja, hvor vi har kunnet drøfte vores videre forløb og fået hjælp hertil. De virtuelle møder har fungeret godt og har været en god måde at holde os alle til ilden.” – Lise Larsen, Formand Syng

“Kurset har været med til at brede foreningen Syngs projekter ud således at mål og midler nu står mere klart. Samtidig har vi fået større overblik over vores samlede portfolio af projekter. Dette er f.eks. i form af værktøjet Project Canvas, som vi ikke tidligere havde stiftet bekendtskab med”
Anders Bæk Eriksen

”Det har været en fornøjelse at have Nadja Kalnæs som konsulent i vores organisation. Nadja har en skøn og positiv energi som hun imødekommer gruppen med og underviser udefra. På workshopdagen blev vi præsenteret for mange gode værktøjer, som vi kunne lede vores proces igennem. Især oplevede jeg at projektstyringsværktøjet “Project Canvas” var en god måde at arbejde ind i vores projekter og få et overblik over alle projektets parametre. Efter vores workshopdagen har Nadja været rigtig god til at følge op og holde os fast på at arbejde videre med de ting vi satte i gang på workshopdagen. Nadja har været en rigtig god sparring og inspirator i Syngs arbejde med at få en mere professionel håndtering af PR og marketing som er tidssvarende og effektiv.” – Kristian Skårhøj”
Praktisk Info:
Læringsforløbet vil foregå kl 9-15 på følgende datoer:
- 13 november
- 20 november
- 27 november
Kurset finder sted i vores lokaler på Odensegade 6, st tv. 2100 København Ø.
Transport:
Stedet er let tilgængeligt med offentlig transport. Parkering i nabolaget muligt
Prisen for alle tre torsdage er samlet 6.495,- kr. eks. moms , inkl. forplejning og materialer.
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte os på mail:
mail@innovativkulturledelse.dk
Tilmeld dig læringsforløbet her:
Der er et begrænset antal pladser på forløbet, så vent ikke for længe med at reservere din plads!