En app som redskab til at fuldende markedsføringen af dit kulturprojekt eller din kulturinstitution!

En app er et rigtig godt digitalt markedsføringsredskab i salget af et kulturprojekt eller en kulturinstitution. En app er bare først til gavn, når folk gider at bruge den. Derfor kræver en app også en del tid at udtænke og udvikle, hvis den skal være god. Når du får ideén til den fede app til dit kulturprojekt eller din kulturinstitution, kan den være med til at løfte projektet og salget, og samtidig kan publikum få en meget stærk relation til hele projektet eller institutionen.

Det bedste er, at du faktisk kan lave din egen app – helt gratis – hvis du er lidt fiks på fingrene eller kender nogen der er. Det er bare at gå i gang! Har du overvejet, at en app til dit kulturprojekt også kan bidrage til at gøre oplevelsen sjovere, mere informativ og serviceminded for dit publikum? At du med en app kan tilføje en ekstra dimension til lige netop dit arrangement?

app picEn app til et kulturprojekt kan for eksempel indeholde:

  • Beskrivelse af projektet
  • Oversigt over spilledage og tidspunkter
  • Link til køb af billet
  • Kort over salen, hvor pladser er markeret
  • Kort over projektets geografiske placering og rejseplan
  • Funktion hvor man kan bestille og betale drikkevarer til pausen
  • Eksklusive billeder
  • Videointerviews med skuespillere og instruktør
  • Link til sociale medier hvor man kan diskutere forestillingen
  • Anmeldelser af forestillingen

 

Hvis du går i gang med at producere en app så overvej:

  • Hvilke formål app’en skal have og hvordan I vil profilere den, så den kommer i omløb hos jeres publikummer.
  • Hvordan den produceres? Om I selv vil prøve jer frem eller om der skal en ekstern samarbejdspartner på for at skabe den?
  • Hvordan den både kan være sjov, inkluderende men også sælge enten billetter eller et mersalg omkring dit kulturprojekt. For meningen er jo at den gerne skulle kunne hjælpe dit salg ikk’?!

Vi har i øvrigt tidligere skrevet om, hvordan du kan bruge en app til dit kulturprojekt eller kulturinstitution, og du kan læse indlægget her>>

 

Ps. Hvis du ønsker meget mere så er Culture Camp din onlineklub som hver måned giver dig konkrete redskaber samt inspirerer til et arbejde med salg, synlighed og fundraising for dit kulturprojekt eller din kulturinstitution – se mere her>>

– See more at: http://www.nadjakalnaes.dk/videoer-er-saerligt-effektive-salget-af-kulturprojekter/#sthash.A1F2ByMo.dpuf

 

0