3 essentielle fokuspunkter der sikrer dig markant større salg

 

Når det kommer til salg, handler det kort fortalt om at være hvor dine kunder, følgere, bruger og publikummer er. Og i 2015 så det online vi er, så der skal du selvfølgelig også være.

shutterstock_221573665Som så meget andet, så det naturligvis ikke ligegyldigt hvordan man gør. Du skal have en klar strategi om hvor du er online, hvor meget du er online, hvordan du er online og med hvad du er online.

Vi taler en hel del om online synlighed, og det gør vi fordi vi er trætte af at tale om salg – salg er ikke så skide sexet. Men i bund og grund så er det jo netop det som det handler om – at sælge.

Vi lavede en lille test på os selv og tog vores egen “medicin” og stillede os selv de spørgsmål som vi ofte spørger vores kunder om:

 

Hvorfor vil I arbejde med online synlighed? Det vil vi fordi det er sjovt at dokumentere, fortælle hvad vi laver og for at være i kontakt med vores kunder

Hvorfor vil I det? Det vil vi fordi relationer betyder noget for os, fordi vi gerne vil lære vores kunder godt at kende fordi vi gerne vil i dialog

Hvorfor vil I det? Det vil vi fordi det betyder noget for os at kende til deres behov og udfordringer sådan at vi kan hjælpe dem videre i deres arbejde

Hvorfor vil I hjælpe dem? Det vil vi fordi vi synes at det er sjovt og fordi vi gerne vil give vores viden og kompetencer videre til andre organisationer

Hvorfor er det også vigtigt for jer? Det er det fordi vi også gerne vil skabe en god og bæredygtig forretning

– – – – – – – – –

Pyhaaaa den var lang og svær at komme frem til … Men kan du se hvad jeg mener … det er dér man skal hen før det reelle behov og sandhed opstår.

Bottom line: Man er ikke synlig bare for ens blå øjnes skyld! Det er man fordi man gerne vil skabe relationer, skabe netværk og dialog og fordi der et reelt behov for at sælge!

 

Hvis du ønsker at arbejde med synlighed for at opnå et markant større salg, så kig mere på de 3 fokuspunkter her:

  • shutterstock_130679873Strategi for hvert område du arbejder med! – Strategi for sociale medier, indhold, form og formater, planlægning, udførsel. Sørg for at skabe merværdi til følgere, bruger og kunder, og med fokus på indhold placeret i rette kontekst .
  • Gode kanaler og værktøjer. Udvælg de rette kanaler som matcher din målgruppe. Brug effektive værktøjer som content marketing ved brug af storytelling i forskellige former og formater. Content marketing handler ikke om at sælge, men om at bygge relationer til dine følgere. Om at forstå dine følgere. Storytelling handler ikke om, at du skal skrive en roman. Du skal blot udnytte de mange fortællinger, der allerede findes i din institution, projekter, produktioner eller organisation.
  • Lær at bygge og eksekvere effektfulde kampagner. Ved kampagner opstår salget. Det er først over en periode, og i en række af fortællinger, at du har mulighed for at nå helt ud til din målgruppe.
    Kampagner planlægges over perioder i forhold til kommende projekter og produktioner. Der føres både kampagner på sociale medier, nyhedsbreve, blogs og i reklamer.

Rigtig god fornøjelse 🙂

 

————

PS. I november/december afholder vi workshop sammen med Thomas Bigum netop i online synlighed. Du får bl.a. her en metode til at skabe en fuldbyrdet strategi for tilstedeværelsen på sociale medier, lærer en masse om brugen af content marketing og kommer til at arbejde med egne cases bl.a. med metoder som storytelling mv. Alt sammen læring der vil hjælpe dig til mere salg, større synlighed og flere følgere!

Læs mere om workshoppen her>>

 (Info til den hurtige: Du sparer lige nu 1.000,- kr ved tilmelding inden d. 1/11bestil din plads her>>)

 

Inspireret? - Få flere tips til din kulturledelse her!